ଦିଲ୍ଲୀ-ଏନସିଆରରେ ପ୍ରଦୂଷଣ ପ୍ରସଙ୍ଗ : ୨୩ରେ ପରବର୍ତ୍ତୀ ଶୁଣାଣି
ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ : ଦିଲ୍ଲୀ-ଏନସିଆରରେ ପ୍ରଦୂଷଣ ପ୍ରସଙ୍ଗରେ ଆଜି ସୁପ୍ରିମକୋର୍ଟରେ ତିନିଜଣିଆ ଖଣ୍ଡପୀଠର ଶୁଣାଣି ହୋଇଛି । ଏହି ମାମଲାର ପରବର୍ତ୍ତୀ ଶୁଣାଣି ନଭେମ୍ବର ୨୩ ରେ ହେବ । ତୁଷାର ମେହେଟ୍ଟା କହିଛନ୍ତି ଯେ ଗଣମାଧ୍ୟମରେ ଏହା ମୋ ବିଷୟରେ କୁହାଯାଇଛି ଯେ ମୁଁ ନଡ଼ା ଜଳିବା ବିଷୟରେ ଭୁଲ ତଥ୍ୟ ଦେଇଛି, ମୁଁ ଏହା ଉପରେ ସ୍ପଷ୍ଟ କରିବାକୁ ଚାହୁଁଛି। ସିଜେଆଇ ଏହା ଉପରେ କହିଛନ୍ତି ଯେ ସରକାରୀ କାର୍ଯ୍ୟାଳୟରେ ଏଭଳି ସମାଲୋଚନା ଘଟୁଛି, ଏହାକୁ ଭୁଲିଯାଅ ।
ଜଷ୍ଟିସ୍ ଚନ୍ଦ୍ରଚୁଡ଼ କହିଛନ୍ତି ଯେ ମୁଁ ଏହା ଚାରି ପ୍ରତିଶତ ବୋଲି ଦେଖିଛି, କିନ୍ତୁ ବିକାଶ ସିଂ କହିଛନ୍ତି ଯେ ରିପୋର୍ଟରେ ୩୫-୪୦ ପ୍ରତିଶତ ଅଛନ୍ତି । ତୁଷାର ମେହେଟ୍ଟା କହିଛନ୍ତି ଯେ ଆମେ ବର୍ଷସାରା ଏହି ସଂଖ୍ୟା ଦେଇଛୁ । ଏହି ସିଜିନରେ ନଡ଼ା ଜଳୁଥିବା ଘଟଣା ବୃଦ୍ଧି ପାଇଥାଏ । ସିଜେଆଇ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଏହା କମନ ସେନ୍ସ ଯେ ଏହି ମାସରେ ନଡ଼ା ଜଳିବା ଘଟଣା ବଢ଼ିଥାଏ, ସମସ୍ତେ ଏହା ଜାଣିଛନ୍ତି, କିନ୍ତୁ କୌଣସି ପଦକ୍ଷେପ ନିଆଯାଉ ନାହିଁ । ଏହାର ଉତ୍ତରରେ ତୁଷାର ମେହେଟ୍ଟା କହିଛନ୍ତି ଯେ ଆମେ ଆମର ଆଫିଡେଭିଟ୍ରେ କହିଥିଲୁ ଯେ ନଡ଼ା ଜଳିବା ଭଳି କିଛି କାରଣ ଅକ୍ଟୋବର ପରେ ପ୍ରଦୂଷଣରେ ଅଧିକ ସହାୟକ ହୋଇଥାଏ । ଏହା ପୁରା ବର୍ଷ ନୁହେଁ । ଆମେ ସେତେବେଳେ କହିଥିଲୁ ଯେ ସେହି ଦୁଇ ମାସରେ ଏହା ବଢ଼ିଥାଏ ଏବଂ ଏହା ପ୍ରାୟ ୩୫-୪୦% ଅଟେ କିନ୍ତୁ ଅନୁମାନ କରାଯାଉଥିଲା ଯେ ପଞ୍ଜାବ ନିର୍ବାଚନ ଯୋଗୁଁ ଏହି ଅବଦାନ ମାତ୍ର ୪-୭% ଅଟେ । ସିଜେଆଇ କହିଛି ଯେ ଏହି ସଂଖ୍ୟା ଆମ ପାଇଁ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ନୁହେଁ । ସମସ୍ୟାକୁ ଘୂର୍ଣ୍ଣନ କରିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରନ୍ତୁ ନାହିଁ । ପ୍ରଦୂଷଣ ହ୍ରାସ କରିବାକୁ ଆମେ ଚିନ୍ତିତ । ତୁଷାର କହିଛନ୍ତି କିନ୍ତୁ କିଛି ଏପରି ଅଛନ୍ତି ଯେଉଁମାନେ ସାଧାରଣ ଜ୍ଞାନ ବ୍ୟବହାର କରୁନାହାଁନ୍ତି । ୧୦ ବର୍ଷରୁ ଅଧିକ ପୁରୁଣା ପେଟ୍ରୋଲ ଏବଂ ଡିଜେଲରେ ଚାଲୁଥିବା ଯାନବାହାନଗୁଡ଼ିକ ରାସ୍ତାରେ ଚାଲିବ ନାହିଁ । ସିଜେଆଇ କହିଛନ୍ତି ବର୍ତ୍ତମାନ ପ୍ରଦୂଷଣକୁ ରୋକିବା ପାଇଁ କେଉଁ ପଦକ୍ଷେପ ନିଆଯାଇଛି । ନିଆଯାଇଥିବା ପଦକ୍ଷେପଗୁଡ଼ିକ ବିଷୟରେ ତୁଷାର ମେହେଟ୍ଟା ସୂଚନା ଦେଉଛନ୍ତି । ବାୟୁ ଗୁଣବତ୍ତା ପରିଚାଳନା କମିଟିର ବୈଠକ ବିଷୟରେ ଏସଜି ତୁଷାର ମେହଟା ସୂଚନା ଦେଇଛନ୍ତି । ସଚିବ ଶକ୍ତି, ସଚିବ ଡିଓପିଟି, ପଞ୍ଜାବ, ଦିଲ୍ଲୀର ହରିୟାଣାର ମୁଖ୍ୟ ସଚିବମାନେ ମଧ୍ୟ ଉପସ୍ଥିତ ଥିଲେ । ସେହିପରି ଦିଲ୍ଲୀର ୩୦୦ କିଲୋମିଟରରେ ଥିବା ୧୧ ଟି ଥର୍ମାଲ୍ ପ୍ଲାଣ୍ଟ ମଧ୍ୟରୁ କେବଳ ୫ ଟି କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ, ଅନ୍ୟଗୁଡିକ ବନ୍ଦ ହୋଇଯାଇଛି ଏବଂ ଯଦି ଆବଶ୍ୟକତା ଅଛି ତେବେ ଏହି ରେଡିଓ ବାହାରେ ଥିବା ଉଦ୍ଭିଦଗୁଡିକ ମଧ୍ୟ ବନ୍ଦ ହୋଇପାରିବ । ୧୦ ବର୍ଷରୁ ଅଧିକ କୌଣସି ଯାନ (ଡିଜେଲ କିମ୍ବା ପେଟ୍ରୋଲ) ରାସ୍ତାରେ ଚାଲିବ ନାହିଁ । ଆମେ ମଧ୍ୟ କେନ୍ଦ୍ରୀୟ କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ୱାର୍କ ଫର୍ମ ହୋମ କରାଇବାକୁ ବିଚାର କରିଥିଲୁ, କିନ୍ତୁ ଆମେ ଜାଣିଲୁ ଯେ ଏହି ଯାନଗୁଡିକର ସଂଖ୍ୟା ଅଧିକ ନୁହେଁ, ତେଣୁ ସେମାନଙ୍କୁ କାର୍ ପୁଲ୍ କରିବାକୁ ପରାମର୍ଶ ଦିଆଯାଇଛି ।
ସିଜେଆଇ ଦିଲ୍ଲୀ ସରକାରଙ୍କୁ ପଚାରିଛନ୍ତି ଯେ, କେଉଁ ପଦକ୍ଷେପ ନିଆଯାଉଛି, ଆପଣ ଖବରକାଗଜ ଦେଖିଛନ୍ତି, ପ୍ରତ୍ୟେକ ଖବରକାଗଜର ଭିନ୍ନ ଚିତ୍ର ଅଛି । ତୁଷାର ମେହେଟ୍ଟା କହିଛନ୍ତି ଯେ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରୀ କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ପାଇଁ ଡବ୍ଲୁଏଫଏଚ ଉପରେ ଆମେ କହିଛୁ ଯେ କୋଭିଡ ଯୋଗୁଁ କାମ ପ୍ରଭାବିତ ହୋଇସାରିଛି । ଦିଲ୍ଲୀ-ଏନସିଆରରେ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରୀ ଯାନ ସଂଖ୍ୟା ଅଧିକ ନୁହେଁ, ଯେତେବେଳେ ଡବ୍ଲୁଏଫଏଚ କଥା ଆସେ, ସେତେବେଳେ ଅଧିକ କ୍ଷତି ହୋଇଥାଏ । ଡବ୍ଲୁଏଫଏଚର ସୀମିତ ପ୍ରଭାବ ରହିବ, ଆମେ କାର୍ ପୁଲିଂକୁ ସୁପାରିଶ କରୁ । ଆପଣଙ୍କ ପାଖେ କେନ୍ଦ୍ରୀୟ କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ଅଛି କି? ଏହି ସଂଖ୍ୟା ଅଧିକ ନୁହେଁ, ଯାନ ସଂଖ୍ୟା କମ୍ ବୋଲି ତୁଷାର କହିଛନ୍ତି । ଯଦି କୌଣସି ଅର୍ଡର ଦିଆଯାଏ ତେବେ ପାନ-ଇଣ୍ଡିଆରେ ପ୍ରଭାବ ପଡ଼ିବ । ଦିଲ୍ଲୀ ସରକାରଙ୍କ ଅଭିଷେକ ମନୁ ସିଂଭି – ନଡ଼ା ଜଳିବା ଯାତ୍ରା ଉପରେ ଏକ ଗବେଷଣା । ଆମେ କେଉଁ ମାସ ବିଷୟରେ କହୁଛୁ? ଏହା ଉପରେ ନିର୍ଭର କରି ଏହା ୦ ରୁ ୫୮% ମଧ୍ୟରେ ରହିଥାଏ । ଏସଜି ନିଶ୍ଚିତ ଭାବରେ ହାରାହାରି ୪ ମାସ କିମ୍ବା ୬ ମାସ ନେଇଛି । ପ୍ରଦୂଷଣ ହ୍ରାସ ଉପରେ ଆମର ଧ୍ୟାନ । ଆପଣ ସମସ୍ତେ ବାରମ୍ବାର ଏପରି ପ୍ରସଙ୍ଗ ଉଠାଉଛନ୍ତି ଯାହା ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ନୁହେଁ । ଟିଭିରେ ବିତର୍କ ଅଧିକ ପ୍ରଦୂଷଣର ପ୍ରସାର କରୁଛି । ଯଦି ଆପଣ ଏହିପରି ଅଧିକ ପ୍ରସଙ୍ଗ ଉଠାଇବେ, ତେବେ ମୁଖ୍ୟ ସମସ୍ୟାର ସମାଧାନ ହେବ ନାହିଁ । ଆପଣ ସମସ୍ତେ ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ ଆକଳନ କହୁଛନ୍ତି । ଆମେ କୃଷକମାନଙ୍କୁ ଦଣ୍ଡ ଦେବାକୁ ଚାହୁଁନାହୁଁ । ଆମେ ଆଗରୁ କେନ୍ଦ୍ରକୁ କହିଛୁ ଏବଂ ସେହି କୃଷକମାନଙ୍କୁ ଅତି କମରେ ଏକ ସପ୍ତାହ ପାଇଁ ନଡ଼ା ଜାଳି ନଦେବାକୁ ଅନୁରୋଧ କରିଛୁ । ଟିଭିରେ ବିତର୍କ ଅନ୍ୟ ଉତ୍ସ ଅପେକ୍ଷା ଅଧିକ ପ୍ରଦୂଷଣ ସୃଷ୍ଟି କରୁଛି । ସେଠାରେ ସମସ୍ତଙ୍କର ନିଜସ୍ୱ ଏଜେଣ୍ଡା ଅଛି । ଆମେ ଏଠାରେ ସମାଧାନ ଖୋଜିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରୁଛୁ ।