ଅକ୍ଟୋବର ୧ରୁ ଲାଗୁହେବ ଯାନ ବାହାନକୁ ନେଇ ନୂଆ ନିୟମ, ଜାଣନ୍ତୁ କଣ
ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ : ଅକ୍ଟୋବର ୧ ରୁ ନିତିନ ଗଡକରୀଙ୍କ ସଡକ ପରିବହନ ଓ ରାଜପଥ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ନୂତନ ନିୟମ ଲାଗୁ କରିବାକୁ ଯାଉଛି । ଏହି ନିୟମ ବର୍ତ୍ତମାନ ବ୍ୟାଟେରୀ ସେଫ୍ଟି ଷ୍ଟାଣ୍ଡାର୍ଡ ପାଇଁ କିଛି ଅପଡେଟ୍ ସହିତ ଇଭି ପାଇଁ ମଧ୍ୟ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରାଯାଇଛି । ଅନେକ ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ ଯାନରେ ଅଗ୍ନିକାଣ୍ଡ ଯୋଗୁଁ ସରକାର ଚଳିତ ବର୍ଷ ଏହି ନିୟମ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିଛନ୍ତି । ବ୍ୟାଟେରୀ ଅଗ୍ନିକାଣ୍ଡ ଘଟଣାର ତଦନ୍ତ ପାଇଁ ସରକାର ଏକ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର କମିଟି ଗଠନ କରିଥିଲେ । ଏହି ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର କମିଟିର ରିପୋର୍ଟକୁ ଆଧାର କରି MoRTH ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ ଦୁଇ ଚକିଆ ଯାନ, କ୍ୱାର୍ଡ଼ସାଇକେଲ ଓ ୪ ଚକିଆ ଯାନ ପାଇଁ AIS ୧୫୬ ସେଫ୍ଟି ଷ୍ଟାଣ୍ଡାର୍ଡରେ ଏକ ଅପଡେଟ ଜାରି କରିଛି ।
ଇଭି ଅଗ୍ନି ମାମଲାର ଯାଞ୍ଚ କମିଟି ୨୯ ଅଗଷ୍ଟ ୨୦୨୨ ରେ ଏହାର ରିପୋର୍ଟ ଦାଖଲ କରିଥିଲା । ଯାହା ପରେ ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ ପାୱାର୍ ଟ୍ରେନ୍ ସହିତ ବର୍ଗ L ଯାନ, ବର୍ଗ M ଏବଂ ବର୍ଗ N ଯାନ ପାଇଁ ନୂତନ ସୁରକ୍ଷା ନିୟମ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରାଯାଇଥିଲା । ଶ୍ରେଣୀ L ରେ ଚାରି ଚକରୁ କମ୍ ଯାନ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ । ଶ୍ରେଣୀ M ଓ N ରେ ୪ ଚକିଆ ଯାନ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ଯାହା ଯାତ୍ରୀ ଓ ମାଲ-ପରିବହନ ଯାନ ପାଇଁ ବ୍ୟବହୃତ ହୁଏ । ବ୍ୟାଟେରୀ ସେଲରୁ ନିଆଁ, ଅନ୍-ବୋର୍ଡ ଚାର୍ଜର, ବ୍ୟାଟେରୀ ପ୍ୟାକ୍ ର ଡିଜାଇନ୍ ଓ ଆଭ୍ୟନ୍ତରୀଣ ସେଲ୍ ସର୍ଟ ସର୍କିଟ ଯୋଗୁଁ ଥର୍ମାଲ୍ ଟ୍ରାନ୍ସଫର ସହିତ ଜଡିତ ନୂତନ ନିୟମ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ । ଇଭି ନିର୍ମାତାମାନଙ୍କ ପାଇଁ ନୂତନ ନିୟମ ବିଷୟରେ ବିଜ୍ଞପ୍ତି ଜାରି କରାଯାଇଛି ।
ଡ୍ରାଇଭରମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଚେତାବନୀ ସିଷ୍ଟମ: ଇଲକ୍ଟ୍ରିକ ଯାନର ସେଲର ଥର୍ମାଲ୍ ରନୱେ ମାମଲାରେ ଥର୍ମାଲ୍ ଘଟଣା କିମ୍ବା ଗ୍ୟାସର ଶୀଘ୍ର ଚିହ୍ନଟ ପାଇଁ ବୈଦ୍ୟୁତିକ ଯାନକୁ ଅଡିଓ-ଭିଜୁଆଲ୍ ଆଲର୍ଟ ସହିତ ସଜାଯିବ ।
ସୁରକ୍ଷା ଫ୍ୟୁଜ୍: ଏକ ବୈଦ୍ୟୁତିକ ଯାନରେ ସୁରକ୍ଷା ଫ୍ୟୁଜ୍ ରହିବା ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ କରାଯାଇଛି । ଏହା ପାୱାରଟ୍ରେନରୁ ବ୍ୟାଟେରୀକୁ ଉଡ଼ାଇଦେବ ଓ ଅତ୍ୟଧିକ ଉତ୍ତାପ ଉତ୍ପାଦନ କିମ୍ବା ଉଚ୍ଚ କରେଣ୍ଟ ପ୍ରବାହରେ ତୁରନ୍ତ ଏହାକୁ ବିଚ୍ଛିନ୍ନ କରିବ ।
ବ୍ୟାଟେରୀ ସେଲ୍ସ ଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟରେ ଦୂରତା: ଇଭିରେ ବ୍ୟବହୃତ ବ୍ୟାଟେରୀରେ ଦୁଇଟି ସେଲ୍ସ ମଧ୍ୟରେ ଦୂରତା ମଧ୍ୟ ବୃଦ୍ଧି ପାଇବ । ରିଚାର୍ଜ ଯୋଗ୍ୟ ଶକ୍ତି ସଂରକ୍ଷଣ ପ୍ରଣାଳୀ (ଆରଇଏସଏସ) ରେ ଥର୍ମାଲ୍ ପଳାୟନ ହେଲେ ଉତ୍ତାପ ମୁକ୍ତ କରିବାରେ ଓ ସେଲ୍ସ ଗୁଡ଼ିକୁ ପୃଥକ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିବାକୁ ପ୍ୟାନେଲ୍ ଦ୍ୱାରା ପରାମର୍ଶ ଦିଆଯାଇଛି ।
ଚାର୍ଜର ପାଇଁ ଅଟୋ କଟ୍ ଅଫ୍ ଫିଚର: ଚାର୍ଜ ଭୋଲଟେଜ୍ କଟ୍ ଅଫ୍ ସହିତ ଏକ ଟାଇମ୍ ଆଧାରିତ ଚାର୍ଜ କଟ୍ ଅଫ୍ ଫଙ୍କସନ୍ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ କରିବା ପାଇଁ ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ ଭେଇକିଲ୍ ଚାର୍ଜର ପୁନଃ ଡିଜାଇନ୍ ହେବ । ଏହା ଆରଇଏସଏସକୁ ଅଧିକ ଚାର୍ଜ କରିବାରେ ରୋକିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିବ ।
ଅତିରିକ୍ତ ସେନ୍ସର: ବର୍ତ୍ତମାନ ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ ଗାଡିରେ ୪ ଟି ଅତିରିକ୍ତ ସେନ୍ସର ରହିବ । ବ୍ୟାଟେରୀ ସିଷ୍ଟମ ସହିତ କୌଣସି ସମସ୍ୟାକୁ ଶୀଘ୍ର ଚିହ୍ନିବାରେ ଏହା ସାହାଯ୍ୟ କରିବ ।ଏହି ସେନ୍ସର ଯାନର କନସୋଲରେ ଏକ ତ୍ରୁଟି ଦେଖାଇବ, ଯାହା ଆରୋହୀଙ୍କୁ ସତର୍କ କରିବ ।
ଆଡ଼ଭାନ୍ସ ବିଏମ୍ଏସ୍ ଫିଚର: ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ ପାୱାର୍ ଟ୍ରେନ୍ ସହିତ ସଜ୍ଜିତ ସମସ୍ତ ଦୁଇ ଚକିଆ ଯାନରେ ଓଭର-ଭୋଲଟେଜ୍, ଓଭର-ଚାର୍ଜ, ଓଭର-ଡିସଚାର୍ଜ, ଅତ୍ୟଧିକ ତାପମାତ୍ରା, ଓଭର-କରେଣ୍ଟ ଓ ସର୍ଟ ସର୍କିଟ ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ ଫିଚର ସହିତ ଏକ ଉନ୍ନତ ବ୍ୟାଟେରୀ ପରିଚାଳନା ବ୍ୟବସ୍ଥା ଆବଶ୍ୟକ ହେବ ।