ଏଣିକି ସରକାରୀ ଓ ଘରୋଇ ହସ୍ପିଟାଲରେ ୨୪ ଘଣ୍ଟିଆ ହେଲ୍ପଡେସ୍କ ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ
ଭୁବନେଶ୍ୱର : ସମସ୍ତ ସରକାରୀ ତଥା ଘରୋଇ କୋଭିଡ ହସ୍ପିଟାଲ ଏବଂ କୋଭିଡ କେୟାର ସେଣ୍ଟରଗୁଡ଼ିକରେ ୨୪ ଘଣ୍ଟିଆ ହେଲ୍ପଡେସ୍କ ରହିବା ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ ବୋଲି ରାଜ୍ୟସରକାର ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦେଇଛନ୍ତି। କୋଭିଡ ରୋଗୀଙ୍କ ସମ୍ପର୍କୀୟମାନେ ରୋଗୀଙ୍କ ସ୍ଥିତି ସମ୍ପର୍କରେ ମତାମତ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଉନଥିବା ଅଭିଯୋଗ କରିବା ପରେ ଏହି ନିଷ୍ପତ୍ତି ନିଆଯାଇଛି। ସରକାର ଆହୁରି ମଧ୍ୟ କହିଛନ୍ତି ଯେ ହେଲ୍ପ ଡେସ୍କରେ ଏକ ଟୋଲ୍ ଫ୍ରି ନମ୍ବର ଥିବା ଏକ ଉତ୍ସର୍ଗୀକୃତ ଟେଲିଫୋନ୍ ରହିବା ଜରୁରୀ। କୋଭିଡ୍ ସୁବିଧା ନିଶ୍ଚିତ ଭାବରେ ହେଲ୍ପ ଡେସ୍କର ଟୋଲ୍ ଫ୍ରି ହେଲ୍ପ ଲାଇନ ନମ୍ବର ବିଷୟରେ ଅତିରିକ୍ତ ଡିଏମଇଟି ଯୋଗାଯୋଗରେ ରହିବେ । ସମସ୍ତ କରୋନା ସୁବିଧାଗୁଡ଼ିକ ଟୋଲ୍ ଫ୍ରି ନମ୍ବରରେ ଜନସାଧାରଣଙ୍କୁ ବ୍ୟାପକ ଭାବରେ ଅବଗତ କରାଯିବ। ହେଲ୍ପ ଡେସ୍କକୁ ପର୍ଯ୍ୟାପ୍ତ ଏଚଆର ସହିତ ପରିଚାଳନା କରାଯିବ ଯାହାଦ୍ବାରା ସିଫ୍ଟ ଢଙ୍ଗରେ ଘଣ୍ଟା ଘଣ୍ଟା ଧରି ସମସ୍ତ କଲରେ ଯୋଗଦେବେ ବୋଲି ସରକାର କହିଛନ୍ତି। ସ୍ବେଚ୍ଛାସେବୀ ଗୋଷ୍ଠୀ, ଏନଜିଓ ଏବଂ ସିଏସ୍ଓମାନଙ୍କୁ ହେଲ୍ପ ଡେସ୍କରେ ନିୟୋଜିତ କରିବାକୁ ସରକାର ପରାମର୍ଶ ଦେଇଛନ୍ତି, ଯେଉଁମାନେ ଡାକ୍ତରଖାନାରେ ଭର୍ତ୍ତି ହୋଇଥିବା ରୋଗୀଙ୍କୁ ପରିଚାଳନା କରିବାରେ ସହାୟତା କରିପାରିବେ ଏବଂ ଡାକ୍ତରଖାନା କର୍ମଚାରୀ ଏବଂ ରୋଗୀଙ୍କ ସେବକମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଉତ୍ତମ ଯୋଗାଯୋଗକୁ ସହଜ କରିପାରିବେ।
ଟେଲିଫୋନିକ୍ ଯୋଗାଯୋଗ ବ୍ୟତୀତ ହେଲ୍ପ ଡେସ୍କ ମଧ୍ୟ ରୋଗୀର ସ୍ୱର ଏବଂ ଫଟୋ ଦେଖିହେବ। ଯୋଗାଯୋଗ କରିବା ପାଇଁ ହ୍ବାଟସଆପ୍ ଇତ୍ୟାଦି ସୋସିଆଲ୍ ମିଡିଆ ବ୍ୟବହାର କରିହେବ । ଟେଲିଫୋନିକ୍ ଯୋଗାଯୋଗ ବ୍ୟତୀତ ହେଲ୍ପ ଡେସ୍କ ମଧ୍ୟ ସୋସିଆଲ ମିଡିଆ ବ୍ୟବହାର କରି ହ୍ବାଟସ୍ ଆପ୍ ଇତ୍ୟାଦି ବ୍ୟବହାର କରି ରୋଗୀର ସ୍ୱର ଏବଂ ଚିତ୍ରକୁ ରୋଗୀର ସେବକମାନଙ୍କ ନିକଟରେ ପହଞ୍ଚାଇବାର ବ୍ୟବସ୍ଥା ରହିବ। ହେଲ୍ପ ଡେସ୍କ ଟିମ୍ ରୋଗୀମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଆବଶ୍ୟକୀୟ ସୁରକ୍ଷା ସାବଧାନତା ଏବଂ କୋଭିଡ ଉପଯୁକ୍ତ ଆଚରଣ ବିଷୟରେ ସଚେତନତା ବୃଦ୍ଧି କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିବେ । ଡାକ୍ତରଖାନାଗୁଡ଼ିକରେ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପରେ ଏନଜିଓ ମାନଙ୍କୁ ସହାୟତା କରିବାକୁ କୁହାଯାଇପାରେ ଯାହା ସେବା ପ୍ରଦାନକାରୀଙ୍କ ଅଭିଯୋଗର ସମାଧାନକୁ ସହଜ କରିବ ଏବଂ ସେମାନଙ୍କର ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ଆବଶ୍ୟକତାଗୁଡ଼ିକରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିବ ଯେପରିକି ଡିସଚାର୍ଜରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିବା, ଶବଦାହ ଉତ୍ୟାଦି କାର୍ଯ୍ୟରେ ସହଯୋଗ କରିବ । ଟିଭି ଏବଂ କ୍ୟାମେରା ଯୋଗାଇ କରୋନା ସୁବିଧାର ବାହାରେ ଏକ କନଫରେନ୍ସ ହଲ୍ ସ୍ଥାପନ କରାଯାଇପାରେ ଯାହା ସୁବିଧା ଭିତରର ସିସିଟିଭି ସହିତ ସଂଯୁକ୍ତ ହୋଇପାରିବ ଯାହାଦ୍ବାରା ପରିବାରଲୋକେ ରୋଗୀକୁ ଦେଖିପାରିବେ ଏବଂ ତାଙ୍କ ସହ କଥାବାର୍ତ୍ତା କରିପାରିବେ।
ଆଡମିଶନ ସମୟରେ ରୋଗୀଙ୍କର ଯୋଗାଯୋଗ ନମ୍ବର ସଂଗ୍ରହ ଏବଂ ରେକର୍ଡ କରିବା ପାଇଁ ପଦକ୍ଷେପ ନିଆଯିବ ଏବଂ ରୋଗୀଙ୍କ ପରିବାରଲୋକ ପଚାରିଥିବା ରୋଗୀର ଅବସ୍ଥା ବିଷୟରେ ସାଧାରଣ ସୂଚନା ଏସ୍ଏମ୍ଏସ୍ କିମ୍ବା ହ୍ବାଟସ୍ ଆପ୍ ବାର୍ତ୍ତା ଭାବରେ ଜଣାଯିବ। ପ୍ରତିଦିନ ଅତି କମରେ ଥରେ ରୋଗୀଙ୍କ ପରିବାର ଲୋକେ ଜାଣିପାରିବେ । ସ୍ବୀକୃତିପ୍ରାପ୍ତ ମେଡିକାଲ୍ ଅଫିସର ଏବଂ ପ୍ରାଧିକୃତ ବ୍ୟକ୍ତି ଏକ ସପ୍ତାହ ମଧ୍ୟରେ ହେଲ୍ପ ଡେସ୍କ ପ୍ରତିଷ୍ଠା ନିଶ୍ଚିତ କରିବେ ଏବଂ ହେଲ୍ପଲାଇନ ନମ୍ବରକୁ ରାଜ୍ୟ ସ୍ତରର ପ୍ରାଧିକୃତ ଅଧିକାରୀଙ୍କୁ ଦିଆଯିବ । ହେଲ୍ପ ଡେସ୍କର ସଠିକ୍ କାର୍ଯ୍ୟକାରିତା ନିଶ୍ଚିତ କରିବାକୁ ସରକାର ପ୍ରାଧିକୃତ ମେଡିକାଲ୍ ଅଫିସର ଏବଂ ପ୍ରାଧିକୃତ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦେଇଛନ୍ତି। ଟେଲିଫୋନ୍ ମାଧ୍ୟମରେ ଆବଶ୍ୟକ ସହାୟତା ପାଇଁ ହେଲ୍ପ ଡେସ୍କର ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ନହେବା ସମ୍ବନ୍ଧରେ କୌଣସି ଅଭିଯୋଗ ହେଲେ ସେମାନେ ତୁରନ୍ତ କଲ୍ ଜବାବ ଦେବା ପାଇଁ ଆବଶ୍ୟକ ପଦକ୍ଷେପ ଗ୍ରହଣ କରିବେ। ଯଦି ହେଲ୍ପ ଡେସ୍କରେ ଥିବା ନିର୍ଦ୍ଦେଶନାମା ପାଳନ ନହୁଏ ତେବେ କୋଭିଡ କାର୍ଯ୍ୟାନୁଷ୍ଠାନ ପାଇଁ ସରକାର ଚେତାବନୀ ଦେଇଛନ୍ତି।